Kurv

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Dansk Hus & Have Service ApS
CVR-nr: 37396613  

Skrejrupvej 29B
8410 Rønde

E-mail: mail@danskhusoghaveservice.dk
Telefon: 71 96 90 50
Etableringsår: 26. januar 2016

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på www.danskhusoghaveservice.dk skal du igennem 5 trin.

  1. Find den eller de varer eller ydelser du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg betalingsmåde
  4. Godkend vores forretningsbetingelser
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Når du afgiver en ordre

Når du har afgivet en ordre, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse via e-mail. Fakturaen kan downloades via “min side” og sendes også på mail når ordren er leveret.

Priser

Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25 % moms. Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl mv.

Betaling

På www.danskhusoghaveservice.dk kan der betales med:

  • Visa-Electron
  • Mastercard
  • Mastercard-Debet
  • Mobilepay
  • Bankoverførsel
  • EAN (for virksomheder)

Betaling for bestilte varer eller ydelser ved brug af betalingskort via betalingsudbyderen QuickPay. Online betaling transmitteres krypteret mellem kunden og webshoppen.

Betaling med betalingskort eller mobilepay

Beløbet trækkes først på dit kort, når varen er afsendt eller, ved køb af ydelser, når arbejdet er udført. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betaling via bankoverførsel

Det kan, fx ved større ordrer, være nødvendigt at benytte bankoverførsel som betalingsmiddel, da de færreste kort tillader at der trækkes mere end 25.000-30.000 kr. pr. måned eller pr. transaktion. Ved valg af bankoverførsel betales forud. Ordren igangsættes når betaling er overført til vores konto. Ved brug af bankoverførsel kan der være en forlænget behandlingstid på cirka 2-3 hverdage efter betaling er modtaget. Husk at opgive ordrenummer, navn og adresse, når du indbetaler.

Betaling via EAN

Er du en offentlig institution/virksomhed, så kan du betale med EAN nummer. Ved valg af EAN betales forud. Ordren igangsættes når betaling er overført til vores konto. Ved brug af bankoverførsel kan der være en forlænget behandlingstid på cirka 2-3 hverdage efter betaling er modtaget. Husk at opgive ordrenummer, navn og adresse, når du indbetaler.

Forsendelse

Vi har mange forskelligartede produkter og vi vurderer fra ordre til ordre, hvad den bedst egnede forsendelsesmetode er.
Bemærk, at når du accepterer handelsbetingelserne, accepterer du, at ansvaret for varerne overgår fra os, når varen er leveret på adressen. Derved behøver du ikke at være hjemme ved levering, da fragtmanden må stille varerne uden kvittering.

Fortrydelse

Som udgangspunkt har du 14 dages fortrydelsesret. Jf. købeloven er visse varer at betragte som letforgængelige, og er derfor undtaget for fortrydelses- og returret. For vores produkter drejer det sig om planter, træer, hækplanter og rullegræs.

Returnering

Hvis du fortryder dit køb hos www.danskhusoghaveservice.dk, skal du inden 14 dage fra modtagelse af varerne sende en mail til ordre@danskhusoghaveservice.dk. Her skal du oplyse ordrenummer og leveringsdato, hvorefter vi vender retur med den adresse hvortil varen skal returneres til.

Du har herefter højst 14 dage til, at varerne skal være registreret retur. Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår forsinkelse, en skade eller varen bortkommer under transporten.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Når den returnerede vare er modtaget og godkendt, vil dit køb blive krediteret. Vi kan ikke modtage varer sendt til pakkeboks, posthus eller lignende.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Tjenesteydelser

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen kan du kontakte os på ordre@danskhusoghaveservice.dk. Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer. Du har ret til at få udbedret eventuelle mangler ved tjenesteydelsen, som kan tillægges ydelsens beskaffenhed, med mindre der er tale om egne omstændigheder, eller andre ydre omstændigheder, som vi efter dansk ret ikke kan blive gjort ansvarlige for.

Ved levering af fysiske varer eller materialer i forbindelse med tjenesteydelser forbeholder vi os ejendomsretten indtil varen er betalt.

Ved manglende eller for sen betaling bortfalder eventuel rabat og der pålægges et rykkergebyr på 200 kr. pr. gang og der beregnes rente af forfalden saldo med 2.00% pr. påbegyndt måned.

Reklamation

Når du handler påwww.danskhusoghaveservice.dk har du 24 måneders reklamationsret på fysiske varer. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Særligt vedr. reklamation på planter og rullegræs

Når du køber levende planter er det vigtigt, at du som kunde sætter dig grundigt ind i hvordan planten skal plantes, plejes og passes for at få planten til at gro videre.

Din reklamationsret dækker fejl og mangler ved varen på leveringstidspunktet, hvorfor du straks ved modtagelse af dine varer, skal åbne emballagen og kontrollere leveringen. Fejl og mangler skal omgående meddeles kundeservice via mail eller telefon; ordre@danskhusoghaveservice.dk eller 71 96 90 50. Der skal altid fremsendes billeddokumentation.

Planter er levende organismer, og der er derfor ydre forhold som jord, vind og vejr med videre, som kan medføre at planten ikke overlever.

Din reklamationsret gælder derfor ikke for følgende:

  • Planter der ikke er håndteret eller plantet korrekt.
  • Planter der ikke er pakket ud umiddelbart efter modtagelse og ikke plantet indenfor 24 timer.
  • Planter der er plantet i krukker, højbede, plantekasser og -kummer.
  • Planter der har været udsat for vind, sol eller udtørring, under plantningen eller umiddelbart efter.
  • Planter som har været udsat for tørke eller overvanding.
  • Planter der har været udsat for frostskader.
  • Planter der har været udsat for fysiske skader som følge af vildtgnav, påkørsel, hærværk, kraftig vindpåvirkning eller lignende.
  • Planter der er plantet udenfor sæson.
  • Planter som er placeret under andre vækstforhold (jordtype, lys, vand og næring) end anbefalet.
  • Planter der er plantet tæt på offentlige arealer, hvor der saltes.
  • Planter der har været udsat for insekt og svampeskader.
  • Planter der har været udsat for sprøjteskader.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare. 

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, er det vigtigt, at du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakter os. Vi vil altid forvente, at du har kontaktet os vedrørende problemet, forinden du sender varen retur.

Når du køber planter hos Dansk Hus & Have Service garanterer vi, at det er friske og sunde planter, du modtager. Skulle du modtage planter, hvor emballagen er brudt undervejs i transporten, eller planten har andre synlige skader, anbefaler vi, at du straks reagerer.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail@danskhusoghaveservice.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Levering

Alle ordrer leveres som udgangspunkt direkte til din adresse.

Tilgangsvejen til din adresse skal være kørefast med 4 meters frihøjde og kørebredde, og uden hængende træer, så fragtbilen kan komme frem.

Leveringen sker typisk med vognmand. Når vi leverer paller, er det med en manuel palleløfter (ikke kran). Derfor skal der være kørefast underlag såsom asfalt, fliser eller andet fast og jævnt underlag, hvis varerne skal flyttes rundt. Underlag af græs, grus og ujævne brosten er ikke kørefast underlag. Det er op til vognmanden at vurdere, hvorvidt underlaget skønnes kørefast for palleløfter.

Som udgangspunkt leveres tungt gods ved fortovskant. Det er udelukkende op til den enkelte chaufførs vurdering, hvorvidt underlaget er kørefast og leveringsstedet tilgængeligt. Ligeledes om det er muligt at efterleve evt. anmodning om specifik afsætning af godset. Vi gør opmærksom på, at hvis du ønsker levering til kolonihavehus eller lignende, så vil leveringen ske ved nærmeste parkeringsplads eller almindelige færdselsvej.
Såfremt det ikke er muligt for fragtmanden at foretage en forsvarlig aflæsning på adressen, tages leverancen retur og kan efterfølgende leveres efter nærmere aftale. Ekstra leveringsomkostninger må påregnes, såfremt der skal foretages ekstra kørsel ud fra fragtmandens standardprisliste.

Erstatningsansvar

Danskhusoghaveservice.dk er erstatningsansvarlig efter dansk rets almindelige regler.www.danskhusoghaveservice.dk er i intet tilfælde ansvarlig for tabt avance, driftstab eller andre indirekte tab, medmindre tabet skyldes Dansk Hus & Have Services forsætlige eller groft uagtsomme handlinger.

Cookies

På www.danskhusoghaveservice.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Dansk Hus & Have Service ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.danskhusoghaveservice.dk er Dansk Hus & Have Service ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@danskhusoghaveservice.dk.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Ejendomsforbehold

Vi forbeholder os ejendomsretten til leverede varer og materialer indtil hele købesummen inkl. leveringsomkostninger samt eventuelle renter og gebyrer er betalt fuldt ud.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Dansk Hus & Have Service tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Levering

Til alle brofaste øer i DK

Brug for hjælp

Ring til os på (+45) 71 96 90 50

Tilfredshedsgaranti

I hele landet

100% sikker betaling

Bankoverførsel / MasterCard / Visa

Prisberegner

Beregn pris & book online